Studie richting: Bedrijfskunde MER

Je gaat aan de slag met een bedrijfskundig vraagstuk gericht op de sector leisure

Type studie HBO

Locatie Amsterdam                                                                                                                                                                   

Dagen per week op basis van stage voorwaarden

Aantal stageplaatsen dit is een team stageplaats voor 2 of 3 stagiaires

Stageduur op basis van stage periode

 

Wie zijn wij?

Stichting De Goede Zaak Amsterdam is een community met een goed doel. We creëren draagvlak voor winkeldiversiteit door bewustwording en betrokkenheid. Vandaag de dag kun je als bezoeker in een winkelstraat in een andere populaire stad zomaar het gevoel hebben dat je over de Kalverstraat loopt. Het centrum van Amsterdam is het domein geworden van ketens en toeristenwinkels. Waardoor Amsterdam de eigenheid verliest die de stad in eerste instantie zo bijzonder maakt. Economische monocultuur, de keerzijde van globalisering. Daar zet De Goede Zaak Amsterdam iets tegenover. Winkeldiversiteit is een hoeksteen van de leefbaarheid van onze straten en buurten, versterkt de lokale economie en verrijkt de authenticiteit van Amsterdam. Winkelen is een emotie, prikkelt onze zintuigen. Het gaat om de beleving. Middenstanders die het verschil maken vormen tegengewicht tegen de economische monocultuur van toeristenwinkels en ketens. Deze zelfstandige winkeliers zijn pioniers en trendsetters die dromen, denken, durven en doen! Ze brengen verandering teweeg in het Amsterdamse straatbeeld. Dat is precies waar winkeldiversiteit over gaat.

 

Bij meer dan 300 winkels hangt ondertussen het keurmerk ‘De Goede Zaak Amsterdam’ Het keurmerk bestaat sinds 2018 en is het meest zichtbare deel van de stichting. Door het gratis uitreiken van het keurmerk en het geven van online zichtbaarheid ondersteunen we duurzaam zelfstandige ondernemers die ertoe doen. Het is een blijk van waardering, een hart onder de riem en we laten zien welke mooie en bijzondere winkels  Amsterdam wel heeft. Hoe meer het keurmerk “De Goede Zaak Amsterdam” zichtbaar is in winkels en online, des te meer aandacht vóór winkeldiversiteit, des te groter de bewustwording bij de consument, Amsterdammers en bezoekers. Zo vergroten we betrokkenheid en versterken winkeliers elkaar.

 

Eerste onderzoeksteam De Goede Zaak Amsterdam

Didi Lange, Melissa de la Vega en Oriana Metekohij gingen je voor. Deze drie HvA studenten Bedrijfskunde MER zijn de pioniers die samen het eerste onderzoeksteam De Goede Zaak Amsterdam hebben gevormd. 17 weken lang werkte ze samen aan het bedrijfsonderzoek "Vergroten van de betrokkenheid bij stichting De Goede Zaak Amsterdam". Daar zijn we trots op. Onderdeel van hun opdracht was ook het formuleren van het bedrijfskunde vervolg vraagstuk"Funding model bedenken en maken voor stichting De Goede Zaak Amsterdam".

 

Wat ga je bij ons doen?

Samen ga jij aan de slag met het bedrijfskunde vervolg vraagstuk"Funding model bedenken en maken voor stichting De Goede Zaak Amsterdam" en formuleren jullie samen het nieuwe bedrijfskunde vervolg vraagstuk.

 

Gewenste profiel

  • Affiniteit met winkeldiversiteit en begaan met de Amsterdamse binnenstad.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift.
  • Communiceren, je mondelingen en schriftelijke vaardigheden zijn dik in orde.
  • Je hebt een sterk analytisch inzicht en weet hoe je een analyse maakt.
  • Vanuit analyse weet je een resultaat gericht advies te formuleren om de organisatie verder te helpen.
  • Je werkt graag en goed samen in een team en je denkt mee over vernieuwing en doorontwikkeling van de organisatie.
  • Je kunt overweg met Microsoft Office 365 en andere programma’s.

 

Sollicitaties en informatie

Geïnteresseerd? Stuur je motivatie en cv naar Yet ten Hoorn info@degoedezaak.amsterdam